Aktualności

Konstrukcja wyciągarek MORE 4x4
 
19 października 2007

Konstrukcja wyciągarek MORE 4x4

Wiodącymi i cieszącymi się największą popularnością wyrobami z oferty MORE 4x4 są wyciągarki Monthana 8500, 9500, 12000 oraz EVO 12000. W wyrobach tego typu, niejednokrotnie służących do  codziennej, ciężkiej pracy istotna jest właściwa konstrukcja poszczególnych podzespołów urządzenia.

Wspomniane powyżej modele wyciągarek wyposażone są w  szeregowe silniki prądu stałego o mocy od 5,0 do 6,0 KM. Oznacza to, że  taki silnik posiada uzwojony zarówno wirnik jak i stojan. Łożyskowanie silników oparte jest na łożyskach kulkowych, zamkniętych co znacznie przedłuża ich trwałość w urządzeniu wielokrotnie używanym chociażby przez sportowców w warunkach extremalnych. Dla zapewnienia dodatkowej trwałości wszystkie silniki wyciągarek MORE 4x4 posiadają solidne, stalowe szczotkotrzymacze co zapewnia im zwiększoną odporność na  przegrzanie.

Sterowanie wyciągarką odbywa się poprzez przewodowego lub bezprzewodowego pilota, który uruchamia jeden z dwóch przekaźników umieszczonych poza silnikiem w skrzynce przekaźnikowej. Przekaźnik (solenoid) jest elementem wymiennym, który poza pracą związaną ze sterowaniem wyciągarką spełnia także funkcję swoistego zabezpieczenia silnika.

Wszystkie wyciągarki MORE 4x4 wyposażone są w  trzystopniowe przekładnie planetarne wykonane ze stali gatunkowej, zapewniające wysoki stopień przełożenia od 235:1 do 265,2:1. Przekładnia taka posiada również sprzęgło, którego dźwignia umieszczona jest na  obudowie i pozwala na rozwijanie liny bez użycia silnika. Jest to  sprzęgło tzw. kłowe, co uniemożliwia zluzowanie liny podczas gdy jest ona napięta.

Przekazywanie napędu pomiędzy silnikiem a przekładnią odbywa się za pośrednictwem wału oraz hamulca wyposażonego w wałki hamujące i działającego jednokierunkowo, tylko podczas rozwijania liny. Hamulec spełnia również funkcję bezpiecznika mechanicznego wyciągarki. Jego prosta konstrukcja daje zwiększoną w porównaniu z konkurencją trwałość podzespołu i zapewnia możliwość długotrwałego użytkowania urządzenia bez konieczności ciągłej wymiany elementów ciernych hamulca.

W zestawie z wyciągarką kupujący otrzymuje linę stalową (od 27 do 29m) zakończoną hakiem z zapadką, prowadnicę rolkową oraz przewody zasilające o długości 1,8 m, które podłącza się bezpośrednio do klem akumulatora samochodu.

SA